Beursdagboek Polleke 28 september 2016, 12:51

...

AEX verkoopsignaal op 452

28 september 2016, 12:51 | Polleke | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)


in de Zondag­Blog zette Polleke een kort verkoopsig­naal (=kort short­sig­naal) voorop bij pri­jsvorm­ing onder de AEX 451.80.

Bij tech­nisch Polleke gebruiken we herken­bare patro­nen om de con­touren van de markt af te bak­e­nen. We houden daar­bij aktief reken­ing met de hoof­dricht­ing bij de dagelijkse han­del Draad en Klus, maar lat­en ons tegelijk bewak­en aan de ver­keerde” zijde.

Een VLAG-patroon is een ideaal hulp­mid­del om zo’n een sig­naal bin­nen te kri­j­gen. Toen maandag de AEX bij de 452 startte, ging op 451.80 zo’n bescher­mingssig­naal af en kwam een neer­waartse Tar­get van 448” op de radar, met zelfs mogelijkheid tot sluit­ing GAP rond 445 – 446”.

Kijk even mee hoe het (blauwe) VLAG-patroon een verkoopsin­gaal // short­sig­naal afgaf bij het neer­waarts doork­lieven van de onderz­i­jde’ van het mid­den­lichaam van het VLAG-patroon. Zo’n neer­waartse doork­liev­ing geeft onmid­del­lijk nadi­en als doel de voet’ van het getek­ende VLAG-patroon.

20160926AEX 9c24f

En zo geschied­de. Short kon vanaf 541.80, twee lim­i­etorders Long ston­den klaar op 445 – 446 (lang) en 448 (kort).

Van­daag behaalden we de eerste Tar­get 453” al uit de Avond­Blog van woensdag.

Dat is wat ik bedoel met gecon­troleerde han­del. Met enkele een­voudi­ge lim­i­etorders, en een trig­ger-order doet u alles mee — - zelfs zon­der scherm.

Miss­chien wil u ook mee ? U kan elke dag aansluiten.OchtendBlog rond 07.30u Avond­Blog rond 21.30u bij sluiten Wall­street­Zondag­Blog vanaf 21.30u De dagelijkse update met de intra­day SMS-akties aange­bo­den door USM

Polleke


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.