Liveblog Archief zaterdag 7 maart 2020

10 liveblog items op zaterdag 7 maart 2020.

Za 7 mrt. 2020, 18:57

Een TA analyse uit de VS

NASDAQ HOLDS 200-DAY LINE... Let's start with some good news. Heading into the close yesterday afternoon (Friday), stocks were under...

Deze inhoud is alleen beschikbaar voor betalende leden.

Za 7 mrt. 2020, 14:09

Ledenanalyse: ING onder enkele belangrijke bodems

Het aandeel ING zakt ver weg, onder de bodem van 2019 en onder die van 2016 zelfs. De banken in...

Deze inhoud is alleen beschikbaar voor betalende leden.

Za 7 mrt. 2020, 14:00

General Electric was goed bezig maar nu terug naar steun

Het bedrijf kwam met leuke berichten in februari, we hebben een mooie koers stijging gezien met de $13,2 zelfs op de borden. Nu weer terug omlaag maar rond de steun kan het aandeel weer op de kooplijst. Steun rond de $9, een uitschieter naar de $8 kan eventueel ook nog want de markt lijkt nog niet zover om een bodem te vormen. Gewoon interessant om in de gaten te houden ... Komt op mijn kooplijst voor later ... Denk aan de aandelenportefeuille waar we voorzichtig gaan opbouwen tijdens de correctie ...

Meedoen? €30 per maand, nu tot 1 MEI voor €30 ... https://www.usmarkets.nl/tradershop

Za 7 mrt. 2020, 13:51

Boeing was eerste Dow aandeel in moeilijkheden

We zijn nu een jaar verder en de prijs is bijna door de helft, op de weekgrafiek heb ik de TOP vorming in beeld gebracht, het is een Diamant Top patroon wat zeer bearish is. Boeing zakt eronder en zakt meteen tot de lange termijn steunlijn. Het aandeel moet daar niet onder zakken want anders kan er nog veel aan koerswaarde af. Boeing zit wel met grote problemen, de 737 MAX en nu de luchtvaart dat met grote problemen kampt.

In dit soort tijden vallen er altijd bedrijven om, in 1999-2000, in 2001-2003 en enkele grote banken in 2008-2009. We moeten niet zo maar denken "To Big to Fail" wat betreft Boeing maar het tij moet wel een keer gaan keren uiteraard. Toch iets om in de gaten te houden ...

Za 7 mrt. 2020, 10:49

AEX weer naar bodem, 510 kan nieuw doel worden ... Wall Street zwak

Vri­jdag opnieuw behoor­lijk wat druk op de koersen maar tegen de avond kre­gen we toch wat kop­ers vooral door short cov­er­ing (winst nemen op short posi­ties) zodat de indices op Wall Street niet op het dieptepunt van de sessie afs­luiten. Wel een negatief slot op dag­ba­sis, op week­ba­sis zorgde de rally…

Lees verder »
Za 7 mrt. 2020, 10:02

De olie chart begint er heel slecht uit te zien, maar er komen kansen

Deze chart is alleen te bekijken door betalende leden.
Za 7 mrt. 2020, 09:44

Even een overzichtje met de vorige BEAR Markets vanaf 1980

Hieronder de Bear Markten bij de SP 500 via de dagchart ... Allemaal dalingen van 20% of meer vanaf de...

Deze inhoud is alleen beschikbaar voor betalende leden.

Za 7 mrt. 2020, 09:24

Waar zitten we nu als we naar de bekende emotie chart kijken?

Emotiechart0307
Za 7 mrt. 2020, 09:16

Verloop VIX in roerige tijden, er moet nog een hoge piek komen ...

VIX07032020
Za 7 mrt. 2020, 09:03

Vergelijkingen met 1987 en 2008, met een korreltje zout uiteraard

Als je de grafieken bekijkt hieronder, eerst die van 1987 en nu, de andere nu en de daling van 2008 die 350 dagen duurde. De vraag is dan ook of het een snelle en heftige daling wordt hetgeen we nu meemaken? Of zitten we voor een langere tijd in een "Bear Market"? Denk eraan dat wat we nu meemaken niet zo snel zal stoppen, het gaat om de vooruitzichten en blijkbaar denken nog teveel analisten dat het wel mee zal vallen. Maar kijk eens rustig om je heen, de export ligt plat, de luchtvaart moet miljarden omzetverlies incasseren, ook andere sectoren komen met tekorten te zitten. Het is nu wachten tot de consument de hand op de knip zal houden want dat kan de volgende fase wel eens inluiden ...

Nee, we zijn er denk ik nog lang niet ... een crisis ontwikkeld zichzelf naarmate de tijd verloopt ... Vooral de Transportsector zal moeilijke tijden beleven ...

Guy Boscart ...

Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.