...

TA Citigroup, ASML, IMCD, ASM Int. en AEX

22 juni 2025, 18:11 | Marcel Bronner | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Het zijn weer mooie grafieken van­daag. Zijn grafieken niet alti­jd mooi?



ASM Inter­na­tion­al:

Boven de blauwe sti­j­gende trendli­jn heeft ASM Inter­na­tion­al al een aardig gedeelte van de voor­bi­je dal­ing ingelopen. De groene hor­i­zon­tale lijn is opwaarts uitgenomen en is al twee keer als ste­un getest.

Nu gaan we even goed naar de blauwe trendli­jn kijken. U ziet dat de slotko­ers van afgelopen vri­jdag onder de trendli­jn ligt. Geen man over­bo­ord, u kunt long bli­jven zit­ten. Ik stel wel voor het niveau van uw stop goed te bekijken.

AEX:

Net als bij ASM Int. zie ik bij de AEX (nog) geen reden in aller­i­jl te verkopen, maar het zou niet goed zijn de ogen te sluiten voor de door­braak van de groene trendli­jn. Die door­braak is als redelijk zwak te kwal­i­fi­ceren, want het was een dubbele ste­un. Ook de onderz­i­jde van het sti­j­gende trend­kanaalt­je vor­mde een steun.

Vingers aan de knop­pen en goed naar uw stop kijken.

Bericht van Guy Boscart:

Aan­bied­ing sig­naal­dien­sten:
We geven sinds vorige maand voor de start van de sessie aan wat de inten­ties zijn voor de beurs­dag, de posi­ties wor­den met de insta­plim­i­et doorgegeven zodat de leden de order kun­nen inleggen voor de gehele sessie. Ook om de posi­tie te sluiten geven we voor­beurs al de lim­i­et aan. Dat werkt voor de leden veel makke­lijk­er en iedereen kan op dezelfde koers de posi­ties opnemen.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu een­ma­lig voor 35 tot 1 SEP­TEM­BER 2025, dan ont­vangt u onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

IMCD:

Als iemand op- en aan­merkin­gen heeft over het rode sti­j­gende trend­kanaalt­je dan begri­jp ik dat. Maar of het een mooie is of niet, de koers is er uit­gevallen. We hebben zelfs een test als weer­stand van de onderz­i­jde te pakken.

Over testen gespro­ken, ziet u dat de groene hor­i­zon­tale ste­un heel mooi is getest? Vri­jdag is de koers er zelfs iets boven ges­loten. Zit u (nog) long richt dan alle ogen op die groene ste­un. Een neer­waartse door­braak is in dat geval niet gewenst.

ASML:

Wat zou er onder de rode dal­ende trendli­jn kun­nen gebeuren? Nadat ASML door de blauwe sti­j­gende trendli­jn is gevallen zou de koers ook nog eens uit het groene blok­je kun­nen vallen. Iemand die long zit heeft dat natu­urlijk niet op zijn wensen­li­jst­je staan, maar dan is er alti­jd nog die rode balk die als ste­un dienst doet. 

U bepaalt zelf hoe kort u met een eventuele long­posi­tie op de bal speelt. Miss­chien bent u al weg, of heeft u een ander niveau op de korrel?

Cit­i­group:

Nog een dol­lar of vijf en Cit­i­group heeft de hele dal­ing goedge­maakt. Is er een kans dat de koers verder omhoog gaat? Het zou best wel eens kun­nen en de kans zou enorm toen­e­men als de koers uit het groene blok­je zou breken. De bovenkant van het rode blok­je wordt dan de tar­get. U ziet dat de koers er vri­jdag als even uit­brak, maar achter­af was dat slechts intra­day. De koers kende een slotko­ers die alweer bin­nen het groene blok­je lag. 

Bij een long­posi­tie zou ik bli­jven zit­ten. Natu­urlijk zou ik wel goed kijken waar mijn stop komt.

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.