...

TA AEX, DAX, Relx, Bel-20 en Arcelor Mittal

21 juli 2022, 11:00 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

In deze column drie indices en twee aandelen. Zonder verdere introductie gaan we direct naar de grafieken.


Op moment van schrijven is de beurssessie in volle gang. Dus alle grafieken zijn vandaag intraday. Ik begin met

Relx:

April t/m juni waren niet de maanden voor Relx, de koers leverde aardig in. Vanaf de bodem in juni wist het aandeel echter aardig te herstellen. Zie de beweging boven de groene stijgende trendlijn, zonder noemenswaardige correcties gaat de koers omhoog. Binnen dat herstel werd vandaag weer een nieuw high neergezet.

De high van vandaag (tot nu toe) reikte boven de blauwe lijn, maar de koers staat daar nu weer onder dan wel op. Mocht de koers door de blauwe lijn weten te breken dan kan de koers vrij gemakkelijk naar de rode weerstandslijn.

Bel-20 op verzoek van lezeres lda:

Ook de index van onze Zuiderburen kende met de maanden april t/m juni niet haar beste periode. Beleggers/ kopers keken bij deze daling wel heel duidelijk naar de bodem van maart, die op zich niet zoveel voorstelt, maar wel koopgedrag uitlokte in de afgelopen twee maanden.

U ziet geen mooi herstel zoals bij Relx, maar binnen het groene blokje gaat de koers per saldo zijwaarts. Niet verder omlaag dus tot nu toe.

Mocht het nu tot een opwaartse uitbraak komen, dan kunt u de hoogte van de tradingrange nemen en die op het uitbraakniveau plakken. Voíla, het koersdoel.

DAX op verzoek van lezeres lda:

De DAX heb ik op 17 juli jl. al besproken, vandaar een korte update.

Sinds de daling zien we bij het rode en het oranje pijltje een hogere bodem inclusief hogere top. De koers ging opwaarts door de groene horizontale lijn én door twee dalende trendlijnen. In deze beursweek was de blauwe horizontale weerstandslijn even een brug te ver.

Als we vandaag zien als een throw back naar de paarse trendlijn - nu steun - dan zouden we ons kunnen opmaken voor een aanval op de blauwe lijn.

De CAC-40 probeer ik in het weekend te bespreken.

Arcelor Mittal:

De formatie onder de blauwe lijn, en links van de rode pijl, zie ik als een mini H&S. U mag het met me oneens zijn, de hele wereld mag tegen me zijn, maar voor mij is het een mooi bodempatroontje!

De blauwe lijn is dan de neklijn, we hebben de uitbraak te pakken en gaan wellicht naar de throw back. Als alles volgens plan verloopt, dan is de bovenkant van de blauwe pijl het koersdoel.

AEX:

We gaan eens even inzoomen op de AEX, want ik zie wat leuke ontwikkelingen. Voor de regelmatige lezer van mijn column geen directe verrassingen, of het moet de daadwerkelijke uitbraak uit het rode dalende trendkanaal zijn.

Boven de groene trendlijn zien we de hogere bodem(s) en hogere top. De onderliggende RSI doet naar hartenlust mee. Weer terug naar de koersgrafiek ziet u de opwaartse uitname van de oranje lijn en snel daarna de opwaartse uitbraak van het trendkanaal. Al dan niet met een throw back zou het koersdoel wel eens 714 kunnen worden. Dat is de top van begin juni.

Als laatste nog even opmerken hoe verschillend de grafieken van de Bel-20, de DAX en de AEX er bij liggen. Bekijk en vergelijk ze maar eens op uw gemak.

Ik zie u als het goed is in het weekend weer.

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

1 comment

21 juli 2022, 12:30

Waar staan we nu met Besi? Uitgebroken of juist niet? Bedankt

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.