...

TA Tesla, AMG, Adyen, Air France, ING en de AEX

31 januari 2023, 17:18 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (0)

Met één verzoek en in totaal zes charts ga ik deze dinsdag de column vullen. Hier is het niet al te warm ondanks de zomer, maar altijd beter dan in Nederland. Ik ga aan de slag.


De grafieken zijn bijgewerkt tot bijna het einde van de handel, bijna met de slotkoers.

ING:

Links zien we de val, binnen het blauwe blok, de tradingrange, de bodemvorming en boven de paarse lijn zien we ING aan de stijging werken. Een hele mooie draai.

Boven die paarse trendlijn zien we al de nodige hogere bodems en hogere toppen. Onlangs is de financial opwaarts door het blauwe weerstandslijntje gebroken en dat is goed nieuws. U zit long? Blijf lekker zitten (met een stop) en ga kijken hoe de koers (waarschijnlijk) naar de rode weerstand gaat.

Air France KLM:

Ik schrijf er netjes KLM bij, maar u en ik weten dat het niet veel voorstelt...verkwanseld. De koers vloog een tijdje binnen het licht neergaande trendkanaal en is daar in de maand januari opwaarts uitgebroken. Waar we nu, zie de blauwe pijl, mee te maken hebben is de throw back. Dit is waarschijnlijk de test van de bovenzijde en de kans voor spijtoptanten om alsnog in te stappen. Longzitters (dit woord verzin ik) en spijtoptanten gelieve een stop te gebruiken.

Advanced Metallurgical Grouo op verzoek van lezer Mister bluesky:

Natuurlijk wil ik voor u nog eens naar AMG kijken, bij deze! Ondanks dat de koers van AMG zich binnen het licht dalende trendkanaaltje beweegt ben ik niet somber. Eerder optimistisch, ik zie de koers wel uit kunnen breken. Aan de bovenzijde dan hè?

De onderliggende RSI is al uitgebroken en wellicht dat de koers dat voorbeeld zal volgen. Zit u long, bekijk waar uw stop is/ komt en blijf lekker zitten.

Adyen:

Bericht van Guy Boscart:

Nu kunt u mee­doen tot 1 APRIL voor slechts €35. Schri­jf u meteen in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u snel op de lijst met leden …

Mocht iemand een discussie op willen zetten over het stijgende trendkanaal rechts op de grafiek, niet nodig, ik ben het met u eens. Niet de mooiste uit mijn loopbaan. Het is meer om de licht opgaande trend een beetje aan te geven. Ook Adyen is druk doende te draaien van neerwaarts naar zijwaarts naar mogelijk opwaarts.

Ik zie op moment van schrijven geen reden om (technisch) uit Adyen te gaan. Blijf gerust zitten en bepaal waar uw stop komt!

AEX:

Ziet u het? Op de grafiek van de index van Klein China heb ik minder koershistorie gepakt. Zo kan ik duidelijk de mooie opgaande trend laten zien inclusief het kleine neergaande trendkanaaltje binnen dat stijgende trendkanaal. Ondanks de recente daling zie ik het niet somber in en denk ik dat de koers per saldo verder zal kunnen stijgen. Vertaald voor u: u kunt blijven zitten mits u gebruik maakt van de alsmaar in mijn columns terugkerende stop.

Tesla:

Laat ik ook hier maar direct minder koershistorie laten zien. Dan kunt u mooi meekijken met de draai. De handel in Tesla is natuurlijk nog volop bezig, daar duurt het nog even voordat de slotkoers tot stand komt.

We zien zo heel mooi het dalende trendkanaal, de bodemvorming middels een mini H&S, de opwaartse uitbraak van de neklijn en het inmiddels behaalde koersdoel. Daarna schoot de koers er zelfs met een gap vandoor. Ik denk dat u kunt blijven zitten en meer mag verwachten. Ik voorzie dat het meest recente topje eerdaags zal sneuvelen en dat we verdere koersstijgingen mogen verwachten.

Speken we weer af voor aanstaande donderdag?

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

2 comments

1 februari 2023, 12:49

Graag EXM.BR

(0)
31 januari 2023, 22:30

graag ASML en BEL dank u

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.