Beursdagboek Trader Guy 12 november 2012, 09:01

...

Markten blijven zwak ... nieuwe bodems onderweg

12 november 2012, 09:01 | Trader Guy | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 12 / 12 | (0)


Wat zal Oba­ma doen om alles zo goed als mogelijk te mak­en voor ieder? Hij wil de mid­den­klasse helpen voor wat betre­ft de belastin­gen, maar de top­klasse zou meer moeten betal­en. Het is juist die klasse waar de finan­ciële mark­ten naar kijkt, want daar zit het meeste geld natu­urlijk. En een groot deel van dat geld ste­unt dus de beurzen al enkele jaren. Hoe dan ook, de markt is er in ieder geval niet gerust op, al probeerde Wall Street al te her­stellen intra­day maar om het kort en bondig te mak­en bewoog de SP Future die de gehele dag loopt tussen ‑10 en +10 om op 0 te sluiten. Een dag met niks per slot van reken­ing …

De Nas­daq kon wel wat aantrekken maar dat kwam gro­ten­deels door Apple dat na een slechte week even goed tech­nisch kon her­stellen (zie grafiek Apple) … Zow­el Apple als de Nas­daq 100 bli­jven dan wel zwak, heel zwak zelfs … De Dow jones bli­jft dan weer onder de 12.900 pnt, een niveau waar de index beter niet onder terecht kwam eerder deze week, een tech­nisch verkoopsig­naal is er dan ook duidelijk te zien bij de Dow net als bij de Nas­daq 100 en de SP 500. Maar, samengevat ziet het er op Wall Street niet best uit, er zit mogelijk meer aan te komen. Nu we op de Dow Jones al op een goeie 800 pun­ten cor­rec­tie zit­ten hebben we de LEV­EL 2 al ruim te pakken, een LEV­EL 3 cor­rec­tie is dan nu mogelijk gaande op de Dow Jones (8 tot 12%) … We zouden dus nog wat lager moeten kun­nen, doel­zone zou dan makke­lijk de 12.10012.200 pnt kun­nen wor­den … Bij de andere indices het zelfde, zek­er bij de Nas­daq maar ook bij de SP 500 … De Dow Trans­port komt ook op gang om de laat­ste ste­un­zone op te zoeken rond de 4900 pnt, vol­gens de Dow The­o­ry” vol­doet het ver­loop van de Dow Jones indus­tri­als en de Dow Jones Trans­port aan de eisen om een grote terug­val op gang te bren­gen. Het­geen er dus nu gaande is, een laat­ste feit dat nodig is nu, de Dow Jones Trans­port moet onder de 4900 pnt zakken om het SELL sig­naal com­pleet te mak­en, het gaat om nog zo‘n 2 a 3% dal­ing bij deze index …

Europa kreeg het vri­jdag ook warm, een zware dal­ing waar de AEX net niet de ste­un­zone 327 – 328 bereik­te, en de DAX die wel onder een zeer belan­grijke ste­un (7200) terecht komt. Hier­mee ligt de weg open naar de 6900 pnt voor de DAX de komende dagen, het kan heel snel gaan eens de pow­er omlaag gaat ver­snellen, iets wat we gewend zijn bij de DAX … Voor wat betre­ft de AEX, onder de 327 kan het snel naar de 323 – 325 en zelfs naar de 318 pnt. Op de grafiek van de AEX hieron­der ziet u een nieuw ruit patroon (top patroon) duidelijk. We zit­ten nu onder­aan de laat­ste poot, de index kan behoor­lijk ver­snellen eens dat patroon wordt ver­lat­en. U ziet op de grafiek in 2 gevallen een soort­gelijke ontwik­kel­ing en wat dat daar­na teweeg bracht … Het ziet er dus niet best uit voor onze AEX index …

Van­mor­gen dus ook wat hoop op her­s­tel te zien via de futures, de vraag is nu hoe lang het kan wor­den vast gehouden. Als de dal­ing weer op gang komt let­ten we op de bodems van vri­jdag in eerste instantie … kan snel gaan …

De ser­vices:

We werken hard om tot het einde van dit jaar nog wat goeie acties op te zetten … we zit­ten al een dag of 2 short in de markt nu. De doe­len zijn bek­end, we kun­nen dus nog wat lager … Mocht u mee willen met onze sig­nalen, dan kunt u lid wor­den van Polleke Trad­ing of Guy Trad­ing … Nog geen lid? Schri­jf u in via deze link … Tot lat­er …



Grafiek AEX Index:
alt

Grafiek Dow Jones:
alt

Grafiek Nas­daq 100:
alt

Grafiek DAX:
alt

Grafiek Trans­port Index:
alt

Grafiek Apple:


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.