...

Transport lager, Dow Jones zal volgen

30 juli 2006, 09:09 | Guy Boscart | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)

Deze keer 3 Dow Jones indices die toch heel wat anders voor­spellen dan de beweg­ing van de Dow Jones de afgelopen dagen … Een dal­ing zou aanstaande moeten zijn als we de tra­di­tionele Inter Mar­ket Analyse toepassen via de aloude Dow The­o­ry … De Trans­port index staat een grote dal­ing te wacht­en … We kijken naar de Dow Jones Indus­tri­als (die iedereen wel kent), naar de Dow Jones Trans­port index en de Dow Jones Com­posi­tie Index …

Dreig­ing zeer groot op Wall Street :

U kunt onder elk artikel uw reac­tie kwi­jt, zo kunt u uw mening geven over het behan­delde onder­w­erp of zelfs een vraag stellen die door een andere lez­er of door een van ons kan wor­den beant­wo­ord. Doe gerust mee aan het inter­ac­tief mak­en van onze con­tent (artike­len). Helaas mak­en enkele mensen op kinder­achtige wijze mis­bruik van de optie rea­geren zon­der inloggen dat we een beveilig­ingslev­el hoger moeten.

De Dow Jones Composite :

Omdat de Trans­port Index er behoor­lijk van langs kreeg de afgelopen peri­ode zien we de Dow Jones Com­posi­tie Index in moeil­ijke­he­den komen. Deze Index bevat naast de 30 Dow Jones fond­sen ook de 20 Trans­port en 15 Util­i­ty fond­sen waar­door het totaal uitkomt op 65.

De index staat onder zijn 50-MA en lijkt het 200-MA op te willen zoeken de komende peri­ode. De index staat nu rond de 3840 pnt en moet om dat 200-MA te halen nog 100 pnt inlev­eren. De lagere top­pen geven wel aan dat dit er op vrij korte ter­mi­jn aan zit te komen. De bredere Dow Jones Com­posi­tie staat dus op punt verder te dalen waar­door het algemene beeld op Wall Street er niet al te best uitzi­et. Zelfs de ral­ly van de afgelopen dagen kan daar denk ik weinig aan veranderen.

De Dow Jones bli­jft van de 3 nog steeds de sterk­ste, dit komt vooral door de energie aan­de­len en defen­sieve waar­den bin­nen deze index. Die com­bi­natie kan ik niet echt als sterk noe­men, de sti­jging of con­sol­i­datie rond de 11.000 pnt wordt dus hele­maal niet mark­t­breedt ges­te­und waar­door het maar een broos geheel blijft.

Uit­er­aard onderne­men we met de Dow Jones Indus­tri­als het nodi­ge via onze ser­vice, de leden van Tur­bo Mar­kets kun­nen op tijd daarover een sig­naal ont­van­gen. Nog geen lid? Schri­jf U hier in

De Dow Jones Trans­port Index :

De Trans­port Index ligt er dus hele­maal niet zo best bij, de top­pen liggen al zo‘n 600 pnt hoger en er wer­den al enkele belan­grijke ste­un­li­j­nen door­bro­ken waaron­der de opgaande lijn en het 50-daags gemid­delde dat duidelijk naar bene­den toe ombuigt. Het zal moeil­ijk wor­den om de opgaande lijn weer op te pakken dus we gaan uit van een verdere dal­ing, daar­bij zal het 200-daags gemid­delde van groot belang wor­den de komende dagen want de index is daar nu een behoor­lijke stri­jdt mee aan het leveren.

Als de dal­ing doorzet en aan kracht wint dan kan de Trans­port Index snel naar de 4100 en zelfs naar de 3600 pnt. U weet dat vol­gens de oude Dow The­o­ry de Trans­port Index de richt­ing als eerste aangeeft, de Dow Jones en de rest van de markt zouden deze richt­ing in een wat lat­er sta­di­um moeten vol­gen. Het ziet er ook via deze weg niet al te best uit voor de aandelenmarkt.

De Dow Jones Industrials:

En dan als laat­ste de Dow Jones zelf die we alle­maal goed ken­nen, wat is daar de verwacht­ing nu? Hier lijkt het er beter uit te zien dan het in werke­lijkheid is, naast de diver­gen­tie die ontstaant met de Trans­port Index is er ook de weer­stand die nu parten kan gaan spe­len. De rode lijn over de top­pen van maart, mei en begin deze maand (juli) kan ik uit­gaan van een eind­punt bin­nen een voor­lop­ige range tussen de 11.250 aan de bovenkant en de 10.700 pnt aan de onderkant. Hier­door is de kans op een terug­val van opnieuw 550 pnt vrij groot zolang er geen uit­braak komt.

Rond de 11.300 pnt zou er opnieuw weer­stand komen, dus zie omhoog weinig kansen meer. De draai kan elk moment komen en gezien de mark­tom­standighe­den (Inter Mar­ket Analyse) zou dit alleen maar een beves­tig­ing wor­den van wat we daar al een tijd­je con­stateren. De Dow Jones is wel de laat­ste index die het vrij goed bli­jft doen, ook dat komt door de omstandighe­den. Tij­dens de laat­ste peri­ode van een Bull Mar­ket wis­selt men de posi­ties om van mid­del tot hoog risi­co naar de vertrouwde big caps. Van­daar dat de 30 Dow Jones fond­sen nu even in de pic­ture bli­jven staan.

De indi­ca­toren bli­jven zwak zoals we kun­nen zien op de chart.

We hebben een posi­tie in deze index open staan, die kunt u nog opne­men nu als u zich inschri­jft bij www​.tur​bo​mar​kets​.nl , dan ont­vangt u van­daag nog de details…

Han­de­len op de Dow Jones Index Long of Short? Zie Tur­boreeks Dow Jones Index …

Guy Boscart
© US Mar­kets


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.