...

TA Alphabet, AEX, FTSE 100, BMW, Wolters en DSM

21 december 2023, 21:07 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Wat is de technische conditie van deze zes charts. Kijk met me mee en u zult het weten.



DSM Firmenich:

Het is zo jammer dat onze Amerikaanse vrienden bij deze fusie gewoon even alle voorgaande jaren van koersdata de prullenbak ingooiden. Zo jammer en zo onnodig. Maar we moeten het er mee doen, het is wat het is.

Na verloop van tijd komt er vanzelf meer koersdata en ik wilde de inmiddels opgebouwde data met u delen. Zo krijgt u een beetje een idee. Ik heb de rode lijn over de vorige top getekend en de groene stijgende trendlijn heeft ook enige betekenis. That's it Folks! We gaan door naar de volgende grafiek.

Wolters Kluwer:

We wisten dat de technische conditie van Wokkels alleraardigst was. Maar we moeten even gaan opletten!

Een goede drie weken geleden zette Wokkels een gap neer. Ik ga nu de aandacht vragen voor wat er daarna gebeurde. Kijkt u eens naar de formatie boven de paarse lijn. Heeft dat volgens u ook iets weg van een H&S? Een toppatroon in dit geval. En dan zou de paarse lijn de neklijn zijn. Alle hens aan dek bij Wolters Kluwer, de komende periode super alert zijn als u long zit. Kijk goed waar uw stop komt.

AEX:

We hebben al indices (over de grens) zien uitbreken. Na een uitstekende rally wil de AEX dat niet of nog niet. De dikke horizontale weerstandslijn is een sta-in-de-weg. De koers beweegt nu binnen het rode blokje. We weten dan ook al dat de koers vroeg of laat aan de boven- of aan de onderzijde gaat uitbreken...

Bericht van Guy Boscart:

Voor wie graag een tijdje één van onze signaaldiensten wil volgen kan nu gebruik maken van onze proefaanbieding. U kunt dan een abonnement proberen tot 1 maart 2024. Systeem Trading voor €35, Guy Trading voor €40, Polleke Trading voor €45 en COMBI-Trading voor €75. Kijk vooral even een tijdje met ons mee en beslis daarna of het bij u past ... Schrijf u in via de link https://www.usmarkets.nl/trade...

FTSE 100:

Als positieve ontwikkeling kan ik melden dat de koers opwaarts door de dalende trendlijn is gebroken. Als we dan meteen op wat langere termijn kijken dan zien we dat zo'n beetje vanaf juni dit jaar de koers zijwaarts beweegt. Dat gebeurt met mooie opwaartse en neerwaartse bewegingen en we zouden een horizontale tradingrange kunnen tekenen.

De vraag is nu óf de koers de rode lijn gaat bereiken en of het dan wellicht ook tot een uitbraak gaat komen.

BMW:


Net als bij de grafiek hierboven is de koers opwaarts door een dalende trendlijn gebroken. De koers van de automobielfabrikant schoot daarna aardig omhoog.

Op moment van schrijven gaat het interessant worden wat er de komende beursdagen gaat gebeuren. Gaat het BMW lukken om boven de stijgende trendlijn te blijven? Ik verwacht op dit moment voor zo'n 60% dat het niet gaat lukken en dus voor zo'n 40% van wel.

Alphabet:


Het liefst zou ik dit bedrijf (het oude Google) links laten liggen. Maar omdat het zo'n enorm groot bedrijf is zal ik het toch zo af en toe in mijn column moeten behandelen.

Als we naar de "grote" lijn kijken dan neem ik een stijgende trend waar. Die stijging brengt de koers nu tot dichtbij de rode weerstandslijn. Sterker, gisteren (woensdag) naam Alphabet intraday al heel eventjes een kijkje boven die lijn. De slotkoers lag er dan wel weer onder. Alle tot nu toe tot stand gekomen koersen liggen er ook onder.

Of het gaat gebeuren weet ik natuurlijk niet, maar als ik u was zou ik mijn scenario al klaar hebben liggen. Ik bedoel dan wat ik zou doen bij een eventuele uitbraak. Wanneer koop ik, hoeveel, waar komt mijn stop loss.

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.