...

TA Citigroup (jawel!), AEX en Tesla

2 juli 2025, 23:48 | Marcel Bronner | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Cit­i­group voor de vierde keer op rij. Dat is vol­gens mij alleen nog maar met de AEX voorgekomen. Lees snel waarom ik Cit­i­group weer behandel!


AEX maand­grafiek, Area chart:

De trouwe lez­ers weten dat bij een area chart alleen de slotko­ersen van de maand als een punt wor­den weergegeven, ver­vol­gens door een lijn met elka­ar wor­den ver­bon­den. Als laat­ste wordt het gebied onder de lijn gek­leurd, blauw in dit geval.

Eén lijn slechts op deze grafiek die terug­gaat tot 1994, om aan te geven dat de koers voor de derde keer op rij de neus stootte op een niveau.

Tes­la:

Bij de laat­ste keer dat ik samen met u naar Tes­la keek was er een kans dat de koers opwaarts uit het paarse blok­je kon breken. In dat geval zou de boven­z­i­jde van het rode blok de tar­get zijn gewor­den. U en ik kun­nen op dit moment zien dat die uit­braak er niet is gekomen. Sterk­er, het is zelfs tot een test van de onderz­i­jde van het paarse blok­je gekomen, zie de rechter groene pijl.

Op basis van deze grafiek zet ik Tes­la op een Houden.

Bericht van Guy Boscart:

De posi­ties kunt u vol­gen door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu een­ma­lig voor 29 tot 1 SEP­TEM­BER 2025, dan ont­vangt u onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

AEX week­grafiek, bar­chart:

Op de week­grafiek weergegeven m.b.v. bars min­der koer­shis­to­rie en meer lij­nen. Ik ga de lij­nen met u bespreken.

De blauwe sti­j­gende trendli­jn ligt over de steeds hogere bodems. Daar­boven gaat het hoger en hoger. Echter, de oran­je ligt over de top­pen van 2024 en 2025 en tot nu toe bli­jft de koers daaronder.

De rode lijn bij de RSI (onder de grafiek) geeft de licht negatieve diver­gen­tie aan. Deze (licht) negatieve diver­gen­tie was niet om te negeren, de koers daalde flink!

Cit­i­group:

Als u een blik op de chart werpt, dan weet u waarom ik Cit­i­group voor de vierde keer op rij in de col­umn laat terugkomen. De koers bli­jft maar sti­j­gen en is nu door de hor­i­zon­tale weer­stand gebro­ken. Ik zie nu dat die weer­stand rood is gek­leurd. Wacht even!

Zo, de hor­i­zon­tale lijn is een ste­un en vol­gens goed gebruik kleur ik die alti­jd groen. Bin­nen het groene (en niet zo per­fecte) sti­j­gende trend­kanaal is Cit­i­group door de weer­stand nu ste­un gebro­ken.
Alle seinen staan op groen. We dienen wel reken­ing te houden met een throw back naar het uit­braakniveau. Lees: een test van de groene steunlijn. 

AEX dag­grafiek m.b.v. Japan­ese can­dles:

De oran­je lijn kent u van de boven­staande week­grafiek. De rode sti­j­gende trendli­jn kent u van eerdere columns. Het is belan­grijk te melden dat de AEX daaron­der noteert. De groene hor­i­zon­tale ste­un­li­jn, daar staat de koers gelukkig boven. Of met ik schri­jven nog boven?

De koers staat inder­daad nog boven die groene lijn, maar als u long zit vraag ik u die groene lijn scherp in de gat­en te houden! Een neer­waartse door­braak is in dat geval zek­er niet gewenst. 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Markets. 

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

1 comment

3 juli 2025, 16:44

Mr Bronner, zou U aub een TA kunnen maken van ASM Int. , Umicore en Montea

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.