Vandaag gaan we vliegen. We gaan kijken hoe verscheidene luchtvaartmaatschappijen er technisch voorstaan.
Lufthansa:

We kijken eerst naar de enorme stijging in maart van dit jaar, daar waar naar de oranje pijl naar wijst. Kopers vielen daar over elkaar heen. Alleen de dag daarna werd dat niveau vastgehouden, want daarna zette de daling in.
Kijkt u vervolgens eens naar waar de daling tot een eind kwam. Zo goed als op de millimeter van het laagste punt in januari van dit jaar. Ik heb er de groene horizontale lijn getekend. In een redelijk mooi stijgend trendkanaal gaat de koers nu omhoog en wie weet wordt het trendkanaal in de nabije toekomst nog mooier.
Air France-KLM:

Ook Air France-KLM laat een enorme groene candle zien waar kopers over elkaar heen struikelden. Die slotkoers werd sindsdien niet meer gehaald…
In juli begon een tweede herstelgolf die lange tijd boven het rode stijgende trendlijn bleef. Die felle stijging kon het aandeel niet vasthouden en de koers lijkt nu even een nieuw evenwicht te zoeken.
Blijf long zitten en bepaal uw stop.
American Airlines:

U ziet American Airlines fors dalen vanaf januari tot en met april dit jaar. Van 19 naar 9 dollar zijn zo even 10 dollar in de min. De daling houdt op rond het niveau van de groene horizontale lijn en die ligt weer over de bodem van augustus vorig jaar. Afgelopen april werd dat niveau twee keer getest.
Ik heb iets getekend dat op een stijgend trendkanaal lijkt en daarbinnen herstelt de koers. Ik ben benieuwd wat de gap van afgelopen donderdag gaat betekenen.
Delta Air Lines:

Bij Delta Air Lines begon de daling een maandje later en duurde ook tot april. Dalen van 69 dollar naar 35 dollar mag best fors worden genoemd. Sinds de bodem van april is de koers aan het stijgen binnen ook weer iets wat op een stijgend trendkanaal lijkt. Het is (nog?) geen perfect trendkanaal.
Net als bij American Airlines kunt u ook bij Delta Air Lines long blijven zitten.
Bericht van Guy Boscart:
Volg nu onze signaaldiensten want er komt een unieke kans:
We hebben al enkele posities op limiet aangekocht de afgelopen periode, de posities kunt u allemaal volgen via de signaaldiensten Guy Trading, Polleke Trading en Systeem Trading. Tot 1 oktober kunt u een mooie aanbieding proberen, als u zich inschrijft kan dat nu voor € 29 via onze Tradershop …
Schrijf u via deze link in voor Systeem Trading
Schrijf u via deze link in voor Guy Trading
United Airlines:

Op het oog lijkt de daling niet zo ernstig, maar de koers daalde van 116 naar 52 dollar. Als Buy & Holder heb je het dan even minder naar je zin. Maar het gaat de goede kant op, de koers is door de groene dalende trendlijn gebroken. Net als bij de andere grafieken is het stijgende trendkanaal niet perfect, maar je moet toch wat!
Ik heb ook de rode horizontale tradingrange getekend. De koers is daar met een gap opwaarts uitgeschoten en heeft kort daarna de bovenkant succesvol als steun getest. Positief!
Ik zou long blijven zitten.
Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.
Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.
Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.