...

TA Meta, AF KLM, ASM Int., Bel-20 en DAX

vandaag om 13:31 | Marcel Bronner | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Na de dal­ing van vri­jdag gaan we naar nog meer grafieken kijken. Houden deze zich goed?



DAX:

Ook bij de DAX komen we de inmid­dels bek­ende grote rode can­dle tegen. Over de recente top en een eerdere heb ik een weer­stand­balk getekend.

Ik heb ook een klein sti­j­gend trendli­jn­t­je getek­end, maar in eerste instantie heeft die nog niet zoveel waarde. De koers is er vri­jdag iets boven ges­loten. Zou de koers mogen gaan sti­j­gen dan kri­jgt vanzelf dat groene trendli­jn­t­je iets meer waarde. Mocht de koers er onder zakken dan komt de weg open te liggen naar de groene hor­i­zon­tale steun.

Bel-20:

Ik bli­jf de groene lijn inter­es­sant vin­den, een mooie intra chart lijn. De lijn loopt door de grafiek en in zijn bestaan deed het dienst als weer­stand en ste­un. Eind sep­tem­ber was het als ste­un. De rode can­dle is er ook bij de Bel-20, maar u bent het waarschi­jn­lijk met mij eens dat de impact niet zo groot is als bij de andere grafieken van van­daag. Ook op de grafieken van gis­teren was de impact grot­er. De blauwe trendli­jn doet dienst als ste­un en mocht die het niet houden dan is er alti­jd nog de groene hor­i­zon­tale steun.

Wilt u de grafieken van de col­umn van gis­teren (nog eens) willen bek­ijken, klik dan op TA Nvidia, Nas­daq, Shell, ASML en AEX.

AIr France KLM:

De schade op de grafiek van AF KLM is zeer beperkt te noe­men. Zou dat komen door de neer­waartse gli­jvlucht waarin het aan­deel zich de afgelopen twee maan­den bevond? De slotko­ers van vri­jdag lag maar net iets lager dan die van don­derdag en tevens op de blauwe sti­j­gende trendlijn.

Mocht het zover komen dat de blauwe lijn sneu­velt dan ligt er wel een dal­ingspo­ten­tieel van zo’n 1,5 euro.

Meta Plat­forms:

Bij Meta Plat­forms staat weer de duidelijke rode can­dle. Afgeketst op de paarse sti­j­gende trendli­jn, die we nu een intra chart lijn mogen noe­men, dook de koers naar bene­den. De eerstvol­gende ste­un is de groene hor­i­zon­tale lijn en daar is de koers dicht­bij in de buurt ges­loten. Als de koers ook daaron­der zou komen dan ligt de eerste ste­un zo’n 13 dol­lar onder de groene steun.

+++++
Bericht van Guy Boscart:

Aan­bied­ing sig­naal­dien­sten:
We hebben enkele posi­ties op lim­i­et aangekocht. Deze posi­ties kunt u alle­maal nog aankopen en vol­gen via onze sig­naal­dien­sten: Guy Trad­ing, Polleke Trad­ing en Sys­teem Trad­ing.

Nu tot 1 DECEM­BER kunt u mee­doen via een spe­ciale aan­bied­ing: inschri­jven kan nu al vanaf € 19 via onze Trader­shop
+++++

ASM Inter­na­tion­al:

Ook ASM Inter­na­tion­al ontk­wam niet aan de klap. Het avon­tu­ur boven de oran­je weer­stan­dli­jn was van korte duur en met de can­dle van vri­jdag moeten we oppassen dat het niet tot een island rever­sal komt. Die island rever­sal zagen we gis­teren ook bij ASML.

Mocht ASM Inter­na­tion­al nog iets lager sluiten, dan komt er een aardig dal­ingspo­ten­tieel vrij.

+++++
Wilt u de tech­nis­che con­di­tie weten van een aan­deel of index, vraag hem dan direct aan!
+++++

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.