...

TA Nasdaq 100, Alfen, AMG, AEX, Phliips en Air France

7 november 2023, 16:12 | Marcel Bronner | leestijd: 5 minuten | moeilijkheid: 6 / 12 | (1)

Vandaag hebben we weer een column met zes grafieken. De helft is op verzoek. We gaan snel kijken wat de grafieken ons vertellen.



Alfen op verzoek van Mister bluesky:

Yes, geen enkel probleem om Alfen en AMG kort te behandelen. Hier is Alfen al.

Ik weet zeker dat er nog mooiere dalende trendkanalen te vinden zijn. Maar wat mij betreft mag het trendkanaal van Alfen de theorieboekjes in. Schitterend om te zien als je de pet van technisch analist ophebt, minder fijn voor diegene die Alfen in bezit heeft. The Trend is Your Friend.

We hadden een RSI in oversoldgebied en zoals u allen weet heb ik daar niets mee, maar hier heeft het toch voor het opveren van de koers gezorgd. De koers is opwaarts door de blauwe trendlijn gebroken. Natuurlijk weer fijn voor de bezitter en het kan altijd het begin van een grote stijging zijn, maar ik ben geenszins overtuigd.

Phlips:

Philips heeft de afgelopen tijd een aantal technische verbeteringen laten zien:

- de koers zocht een (dubbele) steun op de groene horizontale lijn
- Flippen rekende af met de blauwe dalende trendlijn
- Philips ging ook door de (belangrijke) oranje lijn

Die laatste lijn wordt nu opnieuw getest, maar nu als steun. Als de steun het houdt dan mogen we hogere koersen verwachten.

Nasdaq 100 op verzoek van Mister bluesky:

Bij de Nasdaq 100 valt binnenkort een belangrijke beslissing wat mij betreft. Óf de koers blijft onder de rode dalende trendlijn en zal dan waarschijnlijk de weg naar het Zuiden weer op gaan zoeken. Óf de koers weet opwaarts door de rode trendlijn te breken en kan gaan werken aan een verder herstel.

Het is niet zo heel belangrijk dat ik verwacht dat de koers opwaarts gaat uitbreken, 55 om 45%. In doubt stay out en dat zou ik hier doen. Kijken wat de koers vandaag of morgen gaat doen en dan actie ondernemen.

Bericht van Guy Boscart:

Voor wie een tijd­je een sig­naal­dienst wil vol­gen dan kunt u nu gebruik mak­en van de proef aan­bied­ing. Er loopt nu een aan­bied­ing om een abon­nement uit te proberen tot 1 JAN­U­ARI 2024 ofwel tot het einde van dit jaar voor slechts €35 !! Polleke Trad­ing wordt dan €45 en COM­BI-Trad­ing kan nu voor €75 !! Kijk vooral even een tijd­je met ons mee en beslis daar­na of het bij u past … Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u snel op onze lijst met leden … Wat zit­ten met wat posi­ties in de markt nu, u kunt deze nog opne­men. Verder verwacht­en we nog veel mogelijkhe­den om op te han­de­len richt­ing het einde van het jaar.


AEX
:

De koers veert niet verder op, heeft niet de paarse trendlijn aangetikt en maakt kans (weer) een lagere top neer te zetten. Ik ben nog niet negatief, maar ik ben bijvoorbeeld reuze benieuwd waar de slotkoers vandaag gaat komen. Die zou al een nieuwe clou kunnen geven.

Als u long zit is er geen noodzaak in paniek te zijn, wel zou ik goed naar de ontwikkelingen kijken en het niveau van mijn stop bepalen.

AMG op verzoek van Mister bluesky:

De koers van AMG Critical Materials houdt zich voornamelijk bezig met steeds lagere niveaus opzoeken. Als de koers op het huidige intraday niveau zou sluiten dan is dat de laagste koers sinds 17 oktober 2022. Ondertussen is de RSI onder de grafiek al geruime tijd bezig positieve divergenties af te geven. Niet een, niet twee, maar vele!

Die positieve divergenties zouden toch iets met de koers moeten doen zou je denken, maar niets is minder waar. De koers van AMG gaat lager en lager. Als dit de slotkoers zou worden dan moeten we rekening gaan houden met het opzoeken van de blauwe horizontale steun.

Air France-KLM:

Net als AMG zoekt de koers van Air France-KLM lagere en lagere niveaus op. De RSI heeft een stuk of twee, drie positieve divergenties neergezet. Dat zijn de overeenkomsten met AMG, maar verder ligt dit aandeel er beter, of zo u wilt minder slecht bij.

In de meest recente stijging is de koers opwaarts door de groene dalende trendlijn gebroken. Verder zou ik voor mezelf een mogelijk scenario aantekenen: een H&S bodemformatie in de dop. Nee, ik ben het met u eens, het is nog niet zover, maar de eerste voorzichtige contouren staan er.

Laat het me even weten als u een verzoek heeft....

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.