...

TA Nasdaq, ING, Unilever, AEX, Ahold en Just Eat Takeaway

2 augustus 2022, 12:08 | Marcel Bronner | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Ik heb een mooi rijt­je voor u samengesteld bestaande uit indices en aan­de­len. Er zit­ten weer mooie grafieken tussen. Ik stel voor dat we maar direct van start gaan. 



Van­daag zijn alle grafieken intra­day. Ik start met 

Ahold-Del­haize:

Rechts op de grafiek ziet u Ahold-Del­haize bin­nen het sti­j­gende trend­kanaal hogere bodems en hogere top­pen neerzetten. Daarbin­nen wor­den ook weer­stand­sniveaus opwaarts uitgenomen. Het aan­deel lijkt nu op weg naar de rode hor­i­zon­tale weerstand.

Dat lijkt er alle­maal goed uit te zien, maar als we iets uit­zoomen en naar de beweg­ing sinds begin dit jaar kijken zou het zomaar kun­nen dat we bin­nenko­rt weer een top neerzetten. Dat zou dan een lagere top zijn in de serie lagere top­pen en bodems. Maar natu­urlijk moet een her­s­tel ergens begin­nen en tot nu toe ziet het er goed uit.

ING:

De liefheb­bers van trend­kanalen komen bij ING hele­maal aan hun trekken. Met een ver­g­root­glas echter zou u zien dat de koers op moment van schri­jven bin­nen geen enkel trend­kanaal beweegt. Wat is er aan de hand?

De koers is uit het groot­ste (blauwe) trend­kanaal gevallen. Het rode trend­kanaal begon al bin­nen het blauwe trend­kanaal, maar de koers is er inmid­dels opwaarts uit­ge­bro­ken. Dan hebben we nog het kleine sti­j­gende paarse trend­kanaalt­je, maar ook daar noteert de koers op dit moment buiten. Aan de onderzijde.

Kop­ers zijn dus niet sterk genoeg de koers opwaarts door de onderz­i­jde (weer­stand) van het blauwe trend­kanaal te drukken.

Unilever:

Ik heb er nog maar weer eens een trend­kanaalt­je tege­naan gegooid. In dit geval een sti­j­gend trendkanaal.

Na de opwaartse door­braak van de groene dal­ende trendli­jn kan ik over de bodems en top­pen dat trend­kanaal teke­nen. Vorige week opende de koers én boven de rode weer­stand­sli­jn én net buiten het trend­kanaal, maar verkop­ers ston­den dat slechts kort toe. Nu beweegt de koers bin­nen het trend­kanaal en onder de rode weer­stand­sli­jn. De koers zou best opwaarts kun­nen uit­breken… eerst zien dan geloven.

AEX:

We moeten streng zijn: de koers staat op moment van schri­jven onder de oran­je sti­j­gende trendli­jn. In eerste instantie is er wat mij betre­ft niet zoveel aan de hand. Ik ver­moed dat de koers terug­gaat naar de groene lijn en die gaat testen. De zoge­naamde throw back.

Nas­daq:

De bodem van juni lijkt even dé bodem te wor­den. De sti­jging daar­na werd nog even afgeremd door de blauwe weer­stand­sli­jn, maar al snel werd een hogere bodem gevor­md en een hogere top inclusief de uit­braak van de blauwe trendlijn.

Alle vol­gende hogere bodems en hogere top­pen hebben de Nas­daq nu op een haar na bij de rode hor­i­zon­tale weer­stand gebracht. Het pro­ces van hogere bodems en hogere top­pen hoeft nog niet afgelopen te zijn. Diege­nen die long zit­ten moeten alleen even naar hun stop kijken.

Just Eat Takeaway:

Liefheb­bers van trend­kanalen zien hier­boven de mooiste van van­daag, naar mijn beschei­den mening!

De koers van Just Eat Take­away lijkt te willen draaien. Dat gaat langza­am en gelei­delijk, dan breekt het lijn­t­je niet. Er lijkt zich een round­ing bot­tom te gaan vor­men. Het zou me niet ver­bazen als het paarse trendli­jn­t­je een dez­er dagen sneu­velt. Dat geeft niet en zou de round­ing bot­tom in eerste instantie bevestigen.

Ik zie u don­derdag weer. 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.