...

TA Tesla, USDCAD, Signify, VIX, ING en DSM-F

10 augustus 2023, 07:45 | Marcel Bronner | leestijd: 6 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Zonder verder dralen de column van vandaag. Drie verzoeken, drie uit eigen koker. Let's get it on!



ING:

Boven de groene stijgende trendlijn werkt ING hard aan hogere koersen. Het verhaal van de hogere bodems lukt aardig. De hogere toppen verloopt iets moeizamer.

We zien drie horizontale lijnen:

- de blauwe vormde drie keer een weerstand en inmiddels een keer een steun

- de groene lijn is al drie keer als steun getest en

- de rode ligt over de top van maart en was onlangs te zwaar voor de oplopende koers.

Houd u rekening met hier en daar een lagere koers, maar dat zou binnen het stijgende trendkanaal passen.

Bericht van Guy Boscart:

Voor wie een tijd­je een sig­naal­dienst wil vol­gen dan kunt u nu gebruik mak­en van de proef aan­bied­ing. Er loopt nu een nieuwe aan­bied­ing om een abon­nement uit te proberen tot 1 OKTO­BER en dat voor slechts €35 !! Polleke Trad­ing wordt dan €45 en COM­BI-Trad­ing kan nu voor €75 !! Kijk vooral even een tijd­je met ons mee en beslis daar­na of het bij u past … Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop en dan staat u snel op onze lijst met leden …

VIX op verzoek van Laurensdenbakker:

De trend van de VIX is op dit gedeelte van de daggrafiek dalend: lagere toppen en lagere bodems.

Als we nu rechts op de grafiek gaan kijken dan heb ik een dalparabool getekend. Dit zou een draai kunnen inhouden. Misschien niet direct naar stijgend maar wellicht naar zijwaarts. Het is nog te vroeg om dat beter aan de geven. Ten favoure van een draai liet de RSI een lichte vorm van positieve divergentie zien. Zie de paarse lijn bij de indicator.

De trend is dus dalend maar houd rekening met een afvlakking.

Signify:

Het rode dalende trendkanaal bij Signify is eigenlijk redelijk naadloos overgegaan in een stijgend trendkanaal. Kijk maar naar het blauwe trendkanaal. De bodem was de oranje horizontale steunlijn, de eerlijkheid gebiedt echter te zeggen dat de koers daar eind mei enkele dagen onderdook.

Nu bevinden we ons dus binnen het blauwe stijgende trendkanaal en The Trend is onze Friend. Als de trend binnen het blauwe stijgende trendkanaal dus aan blijft houden komen we vanzelf bij een eerste weerstandje: de rode horizontale lijn.

USD-CAD op verzoek van Laurensdenbakker:

Ik blijf me iedere keer verbazen dat als ik een kleur kies welke het grafiekenprogramma dan kiest. Ik koos niet iets lila-achtigs, maar het blokje is dat wel. Ik begin te vermoeden dat ik kleurenblind ben. Binnen het blokje zien we lagere toppen en lagere bodems. Een dalend trendje dus.

Boven de dalparabool zien we iets dat wel iets weg heeft van een dubbele bodem. De vorm is niet ideaal en ook de plaats op de grafiek niet, maar mogen we klagen? Als het nu iets van een dubbele top is dan is de paarse lijn de neklijn. En die is opwaarts uitgebroken! We mogen dus voorzichtig anticiperen op een hogere koers.

Tesla:

Het gaat redelijk goed met de koersen van Tesla sinds het dieptepunt aan het begin van het jaar. Dat gezegd hebbende gaan we toch even kijken naar de ontwikkeling binnen het groen/blauwe blokje. Zou dat een H&S-toppatroon kunnen worden, zou die in de maak zijn? Wel, ik weet het nog niet, maar als u long zit is het goed om hier aandacht aan te besteden. Of bent u zo iemand die graag winsten terug aan de markt geeft...

Los van een eventuele hoofd-schouder is het sowieso verstandig de onderzijde van het blauwe blokje in de gaten te houden en direct daaronder de blauwe horizontale lijn. Een koers daaronder zou een verzwakking van de technische conditie opleveren.

+++++ + + + + +
Ik weet niet goed hoe het zit.
- besparen we op de ouderenzorg omdat er wagonladingen met geld naar Oekraïne gaan of
- gaan er duizelingwekkende geldbedragen naar Oekraïne en moeten we daarom besparen op de ouderenzorg?

Ouderen: U weet wel, dat is dat uitschot dat het g.r. lef had Nederland op te bouwen. De beloning is gepast: nog minder aandacht en nog langer in hun eigen uitwerpselen liggen in onze "verzorgings"huizen.
+++++ + + + + +

DSM-Fimemich op verzoek van PeterDS:

Ik heb er even aan getwijfeld om uw verzoek in de column op te nemen. DSM en Fimenich zijn hele dikke vrienden geworden. Echter, dan begrijpt mijn Amerikaanse grafiekenprogramma niet helemaal. Zij hebben in hun oneindige wijsheid de voorafgaande data maar gewoon geschrapt. DSM-Fimenich is nu dus nieuwe koershistorie aan het opbouwen.

Toch wil ik wel iets over deze korte koershistorie schrijven. We zien lagere toppen en lagere bodems. Daarnaast is de koers al vier dagen op rij onder de rode horizontale steunlijn gesloten. De rode lijn doet nu dus dienst als weerstand. Pas dus een beetje op bij een longpositie.

Meer kan ik er helaas niet van maken. Ter compensatie mag u een of zelfs meerdere grafieken aanvragen. Ik zal u niets in rekening brengen, geheel gratis!

Morgen komt wellicht de volgende analyse al. Dus dient u allen uw verzoeken maar in, schriftelijk in drievoud en vier weken van tevoren....

Marcel Bronner schrijft als zelfstandig technisch analist columns voor US Markets.

Hij benadert de markt op basis van technische analyse. Zijn analyses zijn geen beleggingsadvies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analyses gebruiken als één van de vele componenten om uw beslissing op te baseren.

Schrijft hij over een aandeel dat hij in portefeuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »

2 comments

11 augustus 2023, 01:37

Hallo Marcel ,
KBC onderuit vandaag , terug een GAP , verkoopdruk , laat je analyse maar los , ook voor de medebelgen ,
Mercikes !! ;)
Mvg,
Poul

(0)
11 augustus 2023, 00:16

Staat shell op uitbreken ? En wat nu met de aex?
Bedankt voor de analyse

(0)
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.