...

TA United Airlines, Nasdaq, PostNL, KPN en AEX

18 juni 2025, 19:34 | Marcel Bronner | leestijd: 4 minuten | moeilijkheid: 5 / 12 | (0)

Zes grafieken, vijf aan­de­len en indices en een ver­zoek. Hoe zit dat?



KPN:

Het ver­zoek van van­daag (PostNL) deed me denken: dat is leuk, een tijd gele­den dat ik naar dat aan­deel keek”. En toen dacht ik ook: laat ik ook weer een keer naar KPN kijken.

KPN ligt er tech­nisch goed bij. Boven de groene sti­j­gende trendli­jn is de koers door de blauwe hor­i­zon­tale weer­stand gebro­ken. En daarmee was de sti­jging nog niet ten einde! Boven die groene lijn ging het verder omhoog. Men kan long bli­jven zitten.

Het enige waar ik nu naar kijk is de RSI, die doet niet mee…

AEX:

Zit u long word dan extra alert. De AEX is namelijk pre­cies op een dubbele ste­un ges­loten. Die van de groene sti­j­gende trendli­jn en die van de onderz­i­jde van het sti­j­gende trend­kanaal. Er zou daar ste­un kun­nen wor­den gezocht, maar net zo makke­lijk kan de koers door de dubbele ste­un zakken. En dat laat­ste zou geen goed nieuws zijn…

Lez­eres lda vraagt of PostNL op een keer­punt staat. Ik heb op dit moment geen idee, maar lat­en we eens naar de week- en dag­grafiek gaan kijken.

Week­grafiek PostNL, lijn­grafiek:

De grafiek gaat terug tot begin 2020. Ik denk direct dat we ons best moeten doen om aan­de­len te vin­den die (fors) onder de koers van begin van dat jaar noteren.

PostNL staat dus laag, heel laag. Ik zie op deze grafiek zek­er geen keer­punt. Lat­en we dan maar snel naar de dag­grafiek gaan kijken. Daar vin­den we immers meer detail.

Bericht van Guy Boscart:

Aan­bied­ing sig­naal­dien­sten:
We werken totaal anders sinds vorige maand, voor­beurs kan men via de lim­i­eten die we aangeven om posi­ties op te nemen de order al inleggen voor de gehele sessie. Ook om de posi­tie te sluiten geven we voor­beurs al de lim­i­et aan. Dat werkt voor de leden veel makke­lijk­er en iedereen kan op dezelfde koers de posi­ties opnemen.

De posi­ties die we opne­men kunt u vol­gen door lid te wor­den via de nieuwe aan­bied­ing, nu een­ma­lig voor 25 tot 1 AUGUS­TUS 2025, dan ont­vangt u onze exclusieve ser­vice voor de leden.

Schri­jf u in via de link https://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​rshop

Dag­grafiek PostNL, Japan­ese can­dle­sticks:

Direct met de deur in huis vallen, ook op de dag­grafiek zie ik (nog?) geen keer­punt. Ik zie namelijk een dal­ende trend die hoogst­waarschi­jn­lijk nog niet ten einde is, zie de ontwik­kel­ing onder de rode trendli­jn. Dan min­der belan­grijk, de lagere koersen onder de oran­je trendli­jn. Dit is niet best.

Zie ik dan hele­maal niets, geen enkel licht­pun­t­je? Ja, ik zie de posi­tieve diver­gen­tie bij de RSI. Tot nu toe stelt dat echter helaas niet al te veel voor. Op zoek naar long trades zou ik PostNL niet eens op de watch­list zetten.

Nas­daq:

De Nas­daq zit nog steeds in de lift. Weliswaar in een min­der moor­dend tem­po, maar toch. De koers heeft het rode (steil) sti­j­gende trend­kanaal ver­lat­en en is het kalmer aan gaan doen bin­nen het blauwe trend­kanaalt­je. De sti­jging is waarschi­jn­lijk nog niet voor­bij, maar ik wijs wel op de negatieve diver­gen­tie bij de RSI. Wees alert. 

Unit­ed Air­lines:

Mooi omhoog boven de rode trendlijn. 

Flink omlaag onder de (niet zo mooie) groene dal­ende trendlijn. 

Na de opwaartse uit­braak van die groene trendli­jn ging het eerst omhoog en nu gaat de koers van Unit­ed Air­lines bin­nen het rode blok­je per sal­do zijwaarts. Met als detail dat de koers nu op de onderz­i­jde van dat rode blok­je staat. Dat kan beteke­nen dat daar ste­un gevon­den gaat wor­den of dat de koers er onder gaat dip­pen. Dat laat­ste is voor beleg­gers die long zit­ten min­der goed nieuws. Maar er is nog niets aan de hand, op moment van schri­jven staat de koers op de steun. 

Mar­cel Bron­ner schri­jft als zelf­s­tandig tech­nisch anal­ist columns voor US Mar­kets.

Hij benadert de markt op basis van tech­nis­che analyse. Zijn analy­ses zijn geen beleg­gingsad­vies noch een advies om te kopen of verkopen. U kunt de analy­ses gebruiken als één van de vele com­po­nen­ten om uw besliss­ing op te baseren. 

Schri­jft hij over een aan­deel dat hij in porte­feuille heeft, dan meldt hij dat in die column.


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.