Beursdagboek Trader Guy 30 april 2013, 09:07

...

Beurs stoomt nog wat door

30 april 2013, 09:07 | Trader Guy | leestijd: 1 minuut | moeilijkheid: 10 / 12 | (0)


van­mor­gen weer een hogere open­ingsindi­catie voor de AEX, de DAX en de Futures. Niet veel maar toch weer een plus open­ing met opnieuw een test van de hoog­ste standen van het jaar over­al. Lat­en we zeggen dat de DAX nu ook dichter­bij komt nadat deze index vorige week nog moest vecht­en met de 7500 pun­ten grens. De rentes doen het zegt men, dat is ook zo aangezien de rente in jaren niet meer zo laag stond in veel lan­den. Zelfs de euro rente zakt nog verder door waar­door de bund future verder oploopt en ook zijn hoog­ste punt ooit pakt. Kor­tom, een markt volop met de hoop op meer QE, meer ste­un, meer zoals we dat ook kun­nen noe­men dop­ing”… Dat alle­maal met cijfers die niet echt motiv­eren om er plussen uit te slepen, toch staan ze er, het­geen we zek­er niet kun­nen ontken­nen. Het gaat ook in een waanzin­nig tem­po alle­maal, en niet alleen omhoog natu­urlijk, ook bij twi­jfel zien we de beurzen plots onderuit zakken in een snel tem­po. Al bli­jft de onder­toon al maan­den omhoog gericht, want een echt zware cor­rec­tie hebben we nog niet gezien, zek­er niet op Wall Street waar men al schrikt van een halve pro­cent dal­ing op een avond.

Wat van­daag zal bren­gen is ook nog maar de vraag, een posi­tieve open­ing is er al, wel bereiken we de weer­stand nu toch weer. We zijn hier dus al geweest dit jaar maar het zal denk ik lastig wor­den om er nog veel meer uit te persen. We zien wel, in ieder geval moeten we kijken wat er bij de AEX rond de 355 – 356 zal gebeuren. De DAX kent rond de 7950 weer­stand nu …

Grafiek DAX:
alt


Grafiek SP 500:
alt


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.