Beursdagboek Trader Guy 12 augustus 2017, 09:49

...

Pijlen richten op volgende week, er kan veel gebeuren

12 augustus 2017, 09:49 | Trader Guy | leestijd: 8 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)


Mark­toverzicht:
De dal­ing die we don­derdag op Wall Street kre­gen werd overgenomen in Azië en Europa, vri­jdag was het op Wall Street wel redelijk rustig na de tik omlaag van don­derdag. Opval­lend was ook dat de DAX de 12.000 pun­ten wist te verdedi­gen omdat de index snel het belan­grijke 200-daags gemid­delde naderde. De DAX lag er ook de afgelopen dagen zeer matig bij en loopt eigen­lijk al ver voor met de dal­ing die we nu over­al op gang zien komen. We moeten de DAX goed in de gat­en bli­jven houden de komende dagen want als de index het 200-MA door­breekt is dat zek­er geen goed teken, ook voor de AEX bijvoor­beeld en de andere indices in Europa. Kan de DAX dat 200-MA wel vasthouden, en er dus NIET onder duiken, dan moeten we reken­ing houden met mogelijk nog een steek omhoog op alle beurzen. We houden de ogen dus goed open, let­ten op en zetten ons in ieder geval klaar voor een vol­gende zet via posi­ties (leden kri­j­gen bericht daarover).

Wall Street laat nog alti­jd de nodi­ge diver­gen­tie zien tussen diverse indices, vri­jdag werd daar wel wat aan gedaan want zow­el de Dow Trans­port en de Rus­sel 2000 wis­ten zich wat te her­pakken ter­wi­jl de Dow en de S&P 500 niet echt hoger wis­ten af te sluiten. Ik noem nu bewust deze 2 indices, de Trans­port en de Rus­sel, net zoals ik de DAX net noemde want ook deze 2 indices testen het 200-MA. Bei­den wis­ten op te veren vanaf dat 200-MA vri­jdag en dat is zek­er niet onbe­lan­grijk want dat 200-MA is voor veel han­de­laren, fund­man­agers en dus een grote groep beleg­gers heilig te noe­men. Onder het 200-MA veran­derd defin­i­tief een opgaande trend naar een neer­waartse trend en dat bekeken over een lan­gere peri­ode. Net zoals bij de DAX moeten we ons de komende dagen goed voor­berei­den op het­geen er vol­gt op de Rus­sel 2000 en de Dow Trans­port. Uit­er­aard zal ik ook hier­mee helpen, de leden COACHEN met de mogelijkhe­den en waar het kan zal ik er posi­ties op in nemen. Belan­grijk om lid te wor­den dus want ik zie mogelijkhe­den om wat te doen met de diver­gen­ties die nu nog ruim aan­wezig zijn. Of we pakken de indices die het 200-MA testen LONG, of weg gaan short op de indices die nu nog aan de hoge kant staan (Dow en S&P 500 of de AEX).

Zorg dat u mee doet want het kun­nen wel eens mooie trades, posi­ties worden …

Aan­bied­ing nu vanaf €39 tot 1 OKTO­BER:
Onze leden hebben winst kun­nen nemen op de posi­ties vri­jdag, zo haalde Sys­teem Trad­ing een winst van €700 (MAX inleg €1500) ter­wi­jl Alles of Niets waar we met MAX2000 werken een winst op de posi­ties haalde van €765 vri­jdag. Met de olie en de VIX wis­ten we een hele mooie score te behalen via Guy Trad­ing en dus ook via COM­BI Trad­ing, er werd €800 winst genomen op de short posi­ties. We zit­ten nu zon­der posi­ties en richt­en ons op nieuwe kansen die er snel weer komen.

Wilt u mee­doen dan kunt zich van­daag nog inschri­jven via de aan­bied­ing tot 1 okto­ber vanaf €39. Dan staat u meteen op de lijst en kunt u de SMS bericht­en verwacht­en om in en uit te stap­pen. Naast de SMS en mail voor het instap­pen coachen we ook de leden via updates, onder­s­te­un­ing via het FORUM waar alleen de leden op mee kun­nen kijken en kri­jgt u elke ocht­end een ruime update over de markt. En dat alles nu tegen een mooie kort­ing om het uit te proberen …

Vanaf €39 tot 1 OKTO­BERhttps://​www​.usmar​kets​.nl/​t​r​a​d​e​r​s​h​o​p​.html

Wall Street:
De S&P 500 kreeg er don­derdag echt van langs en her­stelde vri­jdag amper, er kwam een dal­ing van bij­na 1,5% het­geen lang gele­den is. De index sluit onder de ste­un die ik voorzag rond de 2450 pun­ten en lijkt zo onder­weg naar de 2418 – 2420 pun­ten ste­un­zone, lat­er zien we ook nog de belan­grijke ste­un (oude top­pen) rond de 2400 – 2405 pun­ten. De S&P 500 zakt nu wel door de oplopende ste­un­li­jn en sluit de week af onder het 50-daags gemid­delde, het ziet er dus niet goed uit op de korte ter­mi­jn. Weer­stand nu de 2450 en de 2470 pun­ten, lat­er de 2491 en de 2500 pun­ten.

De Dow Jones zakt afgelopen don­derdag dan uitein­delijk voor het eerst sinds tij­den echt mee maar nog steeds voorzichtig, wel zien we meer aan­de­len in de down­be­weg­ing ger­ak­en maar er zijn er nog steeds een paar die niet echt mee willen en die wegen dan ook zwaar mee op de index. Ste­un nu de 21.750 pun­ten, lat­er het 50-MA ron­dom de 21.500 pun­ten wat ik als richt­punt zie. Het kan snel gaan alle­maal, zodra er meer fear komt voorzie ik dat de Dow ook een paar hele slechte dagen kan kri­j­gen. Weer­stand nu de 22.000 en de 22.150 pun­ten, lat­er de 22.250 pun­ten.

Nas­daq:
De Nas­daq her­pakt zich redelijk in tegen­stelling tot de rest, de index ver­loor don­derdag dan ook behoor­lijk. De Nas­daq komt wel op een punt waar het moet gebeuren, ofwel het opgeven waar­door er een diepere dal­ing kan vol­gen ofwel de index veert opnieuw fors op vanaf de ste­un­zone en rond het 50-MA waar de index nu ongeveer op terecht komt. Een reden om de Nas­daq goed in de gat­en te houden de komende dagen. Ste­un nu de 6250 pun­ten, lat­er de 6100 en de 6000 pun­ten, weer­stand eerst de 6325 met daar­boven de 6400 en de top­zone rond de 6460 punten.

Europa:
De AEX zakt richt­ing het week­end behoor­lijk weg en komt uit rond de 517 pun­ten op slot­ba­sis, de index zakt onder meerdere ste­un­pun­ten de afgelopen 2 sessies. Eerst werd de 528 gebro­ken, lat­er de 520 – 521 zone en nu staat dus de 517 – 518 onder druk. Onder de 517 weten we wel wat er kan vol­gen, dan verwacht ik de AEX snel tot rond de 512 – 513 pun­ten. Mocht er een rebound komen, ofwel een her­s­tel vanaf de ste­un, dan kan de AEX snel weer aan kracht win­nen richt­ing de 520 – 521 en mogelijk tot de 523 pun­ten. Veel zal afhangen van wat er de komende dagen op Wall Street zal gebeuren, daar nog twi­jfels en geen ver­vol­gdal­ing vri­jdag na de slechte sessie van don­derdag. We wacht­en even zon­der posi­ties af wat er maandag komt.

De DAX drukt duidelijk door omlaag met een slot onder de vorige bodem, de 12.000 pun­ten staat al onder druk momenteel waar de index intra­day al onder kwam. De vol­gende ste­un zien we nu rond de 11.850, lat­er rond de 11.750 pun­ten ste­un, mocht de DAX het verder opgeven dan kan de index zelfs snel de oude top rond de 11.40011.450 pun­ten op gaan zoeken. Weer­stand nu eerst de 12.090 pun­ten, lat­er de 12.250 en de 12.390 pun­ten. Het ziet er voor de DAX niet goed uit zow­el op de korte als op de mid­lange ter­mi­jn maar we houden ons ook klaar voor een ander sce­nario waar­bij de DAX vanaf die 12.000 pun­ten een her­s­tel in kan zetten. De DAX staat heel dicht bij het 200 daags gemid­delde en wil dat in eerste instantie verdedi­gen. Daarover lat­er meer …

Brent olie:
De Brent olie zit na het bereiken van de top­zone begin dit jaar rond de 56 – 57 dol­lar nog steeds in een lang­durige dal­ende trend waar­bij de olie richt­ing de bodem al behoor­lijk moest inlev­eren. Rond de bodem noteerde de oliepri­js rond de 44 – 45 dol­lar waar­door er een duidelijk bear­ish sig­naal werd afgegeven. Op dit moment her­pakt de olie zich al een tijd­je vanaf de bodem­zone maar ger­aakt voor­lop­ig nog niet boven de zware weer­stand die we rond de 52,553 dol­lar zien. Zow­el de bovenkant van het dal­ende trend­kanaal, het 200-MA en de horzion­tale weer­stand­sli­jn die ook rond de 53 dol­lar wacht komen daar zo ongeveer samen. Zodoende verwacht ik een derde top voor Brent rond deze zone als de olie niet door de 53 dol­lar ger­aakt, daar­na kan de Brent mogelijk weer terug kan vallen richt­ing de 44 – 45 dol­lar op termijn. 

AEX:

DAX:

Dow Jones:

S&P 500:

Nas­daq:

Brent olie:

Met vrien­delijke groet,

Guy Boscart


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.