Nieuwsbrief Week 16: Sterkste reeks ooit, records SP 500 en Nasdaq
Nieuwsbrief Week 16: Sterkste reeks ooit, records SP 500 en Nasdaq
En toch komen er alweer twijfels tijdens het weekend want de Straat van Hormuz meldde dat er een tanker onder vuur werd genomen door Iraanse kanonneerboten tijdens de doorvaart. Dit gebeurde nadat het Iraanse leger had aangekondigd datde beperkingen op de belangrijke waterweg opnieuw worden…
Lees verder »Week 16 was een week van historische records. Woensdag 15 april doorbreekt de S&P 500 voor de allereerste keer de 7.000-grens. De NDX boekt een 12-daagse winststreek, slechts de derde keer since 1990. De SOXX noteert acht opeenvolgende intraday records. Donderdag 16 april: Libanon-Israel 10-daags bestand, een nieuwe doorbraak in de diplomatieke puzzel. Vrijdag 17 april: Iran opent de Straat van Hormuz. Brent kelders 11% op de dag. Dow +1,8%, S&P +1,2%, Nasdaq 100 +1,5%, bijna alles op nieuwe records. Bitcoin stijgt naar $77.000, een twee-maands high. Op weekbasis wint de Nasdaq 100 ruim 6%, de S&P 500 4,5% en de Dow 3,2%. Bijna 3.850 punten voor de Nasdaq 100 in 13 sessies, zoals op de grafiek staat: onwerkelijk en ongezien.
Guy Systeem Trading
De markt herstelde sneller dan iedereen verwachtte
Wij handelen rustig door op onze signalen

Totaalresultaat 2026: €6.390 winst
Jan: +€151 • Feb: +€3.202 • Mrt: +€2.197 • Apr: +€840
Tijdelijke actieprijs €19
Proefabonnement tot 1 juni 2026
Liveblog feed
Big Tech onder druk: SpaceX keldert, Alphabet verliest AI-talent
Maandag sloot Wall Street gemengd. De S&P 500 en Nasdaq verloren terrein onder druk van Alphabet en SpaceX, terwijl de Dow Jones de dag licht positief afsloot. De Nasdaq bleef relatief beperkt in zijn verlies, maar SpaceX tekende voor de grootste klap van de dag.
Lees verder »Deal wankelt weer, Fed blijft de baas, AI slokt alle stroom op
De week van 16 tot 19 juni was nogal bewogen. Na de havikse Fed-boodschap op woensdag herstelde de markt donderdag krachtig, gedreven door technologie en de hoop op een VS-Iran vredesdeal. Vrijdag bleef Wall Street gesloten voor Juneteenth.
Lees verder »Proefabonnement: nu 29 euro tot 1 september, signalen en updates
Ik ben er zeker mee akkoord dat het ook meer had kunnen zijn, maar aan de andere kant als we niet goed hadden opgelet, of te veel hadden gedaan, kon er in plaats van een plus ook een min van een paar duizend euro staan. We mogen dan ook zeer tevreden zijn met dit resultaat. Wel blijft het hard…
Lees verder »Nieuwsbrief Week 25: Fed, Chips en blijvende vragen rondom Deal
Vrijdag bleven de Amerikaanse beurzen dicht wegens Juneteenth. Premarket-indicaties wezen die dag wel op een lagere opening maandag, nadat het nieuws kwam dat de vervolggesprekken tussen de VS en Iran in Zwitserland zijn uitgesteld door de nieuwe spanningen in Libanon wat zeer tegen de zin van…
Lees verder »