Beursdagboek Daïm Boscart 3 augustus 2017, 12:38

...

Onrustig Europa. Nasdaq, Transport & Russell geven ferme waarschuwing

3 augustus 2017, 12:38 | Daïm Boscart | leestijd: 3 minuten | moeilijkheid: 8 / 12 | (0)




Een onrustige open­ing van­daag op de Europese beurzen waar de mark­ten moeite hebben met het kiezen van een duidelijke richt­ing. De beurzen open­den van­mor­gen zwak wat resul­teerde in een min van zo’n 3,5 punt voor de AEX ter­wi­jl de DAX er zelfs bij­na 100 moest inlev­eren. Richt­ing de lunch­pauze zien we de koersen momenteel weer wat oplopen waar­door er nog geen nood aan de man is in Europa. De AEX noteert rond de 524.5 pun­ten ter­wi­jl de DAX met man en macht probeert boven de 12.100 pun­ten te bli­jven staan. De eerste test van deze ste­un­li­jn van­mor­gen leverde vooral­snog geen prob­le­men op maar lat­er op de dag kan men opnieuw een poging wagen om de 12.100 te door­breken om zo opzoek te gaan naar de GAP van 24 april toen de DAX op 12.048 pun­ten sloot. Ook de AEX gaf van­mor­gen een duidelijk sig­naal af door in een rap tem­po richt­ing het 50-MA van 521 pun­ten te bewe­gen. De dal­ing werd echter rond de 522 pun­ten tot een einde gebracht het­geen er voor zorgt dat men momenteel nog steeds bin­nen een veilige marge van deze ste­un­li­jn staat.

Wat de Europese beurzen van­daag doen zal erg afhangen van de aankomende ontwik­kelin­gen in de VS waar ik van mening ben dat de beurzen daar op een belan­grijk kruis­punt staan. Voor het eerst sinds een lange tijd kun­nen de BEARS in mijn ogen serieuze schade aan­richt­en. Zo zie ik dat enkele, in mijn ogen, belan­grijke graad­me­ters zoals de Nas­daq en de Dow Trans­port op krak­en nu er zeer vitale ste­un­li­j­nen in het vizier komen. Daar­naast ver­loor de Rus­sell 2.000 opnieuw 1% aan mark­t­waarde waar­door deze index nu al meer dan 2,5% is teruggevallen vanaf haar All Time High die de index vorige week noteerde. Deze index is in mijn ogen ook zeer belan­grijk om te vol­gen aangezien dit een belan­grijke barom­e­ter is voor de sit­u­atie in de VS zelf. De opgenomen bedri­jven bin­nen de Rus­sell 2.000 zijn namelijk vooral Small-Cap bedri­jven waar­bij de bedri­jfs­fo­cus bin­nen de VS zelf ligt.

Het feit dat deze drie indices zo matig presteren is voor mij dan ook een belan­grijke indi­ca­tor voor een mogelijke dal­ing die zal moeten starten vanu­it de VS. Met name de Dow Jones houdt de hoop onder beleg­gers lev­end door stral­ende bedri­jf­s­re­sul­tat­en die de index ook in moeil­ijke dagen in het groen weet te houden. Hieron­der zal ik voor u drie grafieken plaat­sen namelijk die van de Nas­daq, de Trans­port en de Rus­sell 2.000. Wat u zal opvallen is dat de Rus­sell met het 50-daags gemid­delde speelt, de Nas­daq de onderz­i­jde van het oplopende trend­kanaal aan­valt en dat de Trans­port index zich opmaakt voor een test van het 200-daags gemid­delde. Indi­en de beurzen een kleine draai zuid­waarts mak­en zullen de gevol­gen dan ook groot zijn en zal er op tech­nisch vlak veel ruimte aan de onderz­i­jde ontstaan. Ik raad u dan ook aan voorzichtig te zijn met LONG posi­ties en wellicht te kijken naar pro­ducten waar­bij u kunt inspe­len op een mogelijke dal­ing wan­neer deze van­mid­dag zal wor­den ingezet.

Mijn leden hebben deze week dan ook ver­schil­lende SHORT sig­nalen ont­van­gen, wilt u ook dergelijke sig­nalen ont­van­gen? Schri­jf u dan in via onder­staande link: 
Dai­ly Trans­port:Dai­ly Rus­sell 2.000:Dai­ly Nas­daq:Met vrien­delijke groet,

Daïm Boscart | US Markets

Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.