Beursdagboek Trader Guy 23 oktober 2019, 08:13

...

Weinig intentie om de toppen te bereiken of te doorbreken

23 oktober 2019, 08:13 | Trader Guy | leestijd: 6 minuten | moeilijkheid: 7 / 12 | (0)

Opnieuw zien we dat wie de plank mis slaat wordt afgestraft, Mc Donalds verloor ruim 5% terwijl Travelers 8,5% verloor na kwartaalcijfers die de doelstelling missen. Verder zorgt de nieuwe nederlaag van Boris Johnson ervoor dat een Brexit voor 31 oktober niet meer zal lukken, hij moet om uitstel vragen bij de EU of hij moet de eer aan zichzelf laten en aftreden. Dan is er nog Trump waar opnieuw bewijzen tegen hem opduiken rondom de zaak met de Oekraïne. Technisch blijven de beurzen nog sterk liggen maar de weg richting de toppen verloopt niet echt gemakkelijk, er is dus tijd voor nodig zo blijkt ...


Update markt:
De stijging kon niet doorzetten dinsdag door dat er wat bedrijven waren met een minder goed resultaat, denk daarbij aan Travelers en MC Donalds. Aan de andere kant waren er ook positieve uitschieters op Wall Street want het aandeel Biogen won bijna 30% door dat men ver is met een medicijn voor Altheimer, ook Procter & Gamble wist met een mooie plus af te sluiten door dat het bedrijf sterke kwartaalcijfers publiceerde. Het is een beetje de goed en slecht nieuws show aan het worden, er komen veel bedrijven met cijfers die meevallen maar er zitten dan toch een paar missers tussen en deze bedrijven worden dan meteen afgestraft. Verder zitten we nog met Boeing dat zich na 2 slechte dagen wat weet te herpakken en wordt de markt gestuurd door nieuws rondom de Brexit, Trump en het handelsconflict tussen de VS en China.

Vanmorgen maar eens zien hoe de markt zich gaat gedragen, verder komen Boeing en Caterpillar voor de opening met cijfers, nabeurs is het de beurt aan Microsoft dat met cijfers komt. De AEX blijft wat hangen tussen de 570 aan de onderkant en de 580 aan de bovenkant, we moeten deze grenzen in de gaten houden de komende dagen. De DAX blijft redelijk sterk liggen maar het ziet er naar uit dat de index vandaag ook wat lager zal starten maar het lijkt allemaal nog mee te vallen rond de opening.

Het handelen:
Het blijft zoals altijd geduldig wachten op het juiste moment, we staan deze maand nog op winst, ook het jaar 2019 loopt meer dan goed. U kunt gebruik maken van mijn signalen, om mee te doen kunt u zich inschrijven voor een proefabonnement tot 1 januari, nu kan dat voor €39 ... Ga naar https://www.usmarkets.nl/tradershop dan staat u vandaag nog op onze ledenlijst.

Technische niveau's:

Europa:
De AEX blijft nog steeds boven de steunzone 570-571, pas als de index onder deze steunzone zakt dan moeten we rekening houden met een verdere daling richting eerst de 568 en later de 565 punten. Later letten we weer op de recente bodem die rond 560-561 punten wacht. Weerstand hou ik voorlopig in eerste instantie op 580-581 punten, later de topzone rond de 584-585 punten. Als het herstel doorzet, en de andere indices tonen de intentie om ook weer door te trekken dan kan de AEX snel opnieuw de bovenkant gaan opzoeken. De komende dagen in ieder geval opletten voor de 560-561 aan de onderkant en de 584 aan de bovenkant.

De DAX deed het ook goed de afgelopen dagen want de topzone van vorige week blijft binnen bereik, een doorbraak richting de 13.000 punten blijft mogelijk als de markt zich weer weet te herpakken. De eerste weerstandszone wacht nu in de buurt van de 12.800-12.850 punten, later kan de DAX oplopen richting de 13.000 punten. Steun nu eerst de 12.650 met later de 12.500 en de 12.300 punten. De DAX kan de komende sessies een belangrijke beweging gaan maken.

Wall Street:
We zien dat de Dow Jones na de terugval van afgelopen vrijdag wat tot rust komt, Boeing herpakt zich na de enorme terugval van de afgelopen 2 sessies maar het zijn nu Mc Donalds en Travelers die een stijging tegenhouden. Zo blijft de weerstand nog altijd rond de 27.000 punten, we staan daar nu wat onder maar pas boven deze grens kan de index pas doortrekken richting de topzone. De index die afgelopen vrijdag tot rond de 26.750 punten terug moest kan daar nu steun vinden, onder die 26.750 zien we rond de 26.500 en de 26.250 punten steun. Weerstand blijft dus eerst de 27.000 met daarboven snel de topzone die rond de 27.398 punten wacht.

De Nasdaq kreeg het moeilijk gisteren waardoor er een verlies op de borden staat, de index verlaat zo opnieuw de zone 8150 punten om rond de 8100 te sluiten. Weerstand hou ik voorlopig nog altijd rondom die 8150 punten, daarna is het wachten op de 8250 en de top rond de 8340 punten. Steun nu in eerste instantie de 8100, later de zone 8000-8025 punten.

De S&P 500 wist even tot ver voorbij de 3000 punten te geraken maar moest inleveren later op de avond om rond de 2996 punten af te sluiten. De S&P 500 blijft nu al een tijdje rondom die 3000 punten hangen waardoor het nu een belangrijkste uitdaging blijft om die 3000 punten achter zich te laten de komende dagen. Als dat lukt dan kan de index weer op zoek naar de top ofwel de hoogste stand ooit die rond de 3028 punten uitkomt. Steun nu de 2970, de 2950, de 2920 en de 2880 punten.

Aanbieding abonnement tot 1 JANUARI 2020:
Vanaf nu kunt u zich inschrijven voor een abonnement en dat loopt dan tot 1 JANUARI 2020, ofwel de rest van dit jaar. Dan pakt u alles wat we nog gaan doen dit jaar gewoon mee. Dan maakt u gebruik van de ervaring van een coach bij uw handel op de beurs. Dat kan nu voor €39 euro en tot 1 januari. De markt zal in ieder geval uitdagend, kansrijk en vooral volatiel blijven de komende weken... Zorg ervoor dat u meedoet de komende periode ... Inschrijven kan dus via de Tradershop en de link daarvoor is https://www.usmarkets.nl/tradershop ...

AEX:


DAX:



Dow Jones:


Nasdaq:


S&P 500:


Brent olie:



Met vriendelijke groet,
Guy Boscart


Reageren

Anonieme comments achterlaten is niet toegestaan. Hiervoor moet u ingelogd zijn. Login »
Turbo’s zijn complexe instrumenten en brengen vanwege het hefboomeffect een hoog risico mee van snel oplopende verliezen. 7 op de 10 retailbeleggers verliest geld met de handel in turbo’s. Het is belangrijk dat u goed begrijpt hoe turbo’s werken en dat u nagaat of u zich het hoge risico op verlies kunt permitteren.